اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

فارس گزارش می‌دهد

علم بهتر است یا ثروت؛ ضرب‌المثلی که در سیاست پاکستان وارونه است

در پاکستان میزان تحصیلات شرط کسب پشت سیاسی مهم نیست بسیاری از افراد بدون مدرک تحصیلی قابل توجه، فقط با ثروت و نفوذ منطقه‌ای موفق می‌شوند.

علم بهتر است یا ثروت؛ ضرب‌المثلی که در سیاست پاکستان وارونه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،در پاکستان میزان تحصیلات شرط کسب پشت سیاسی مهم نیست در همین راستا سیاستمداران بزرگ این کشور آمارهای جالبی از مدارک تحصیلی خود به کمیسیون نظارت بر انتخابات ارائه کرده‌اند.

سطح تحصیل سیاستمداران بزرگ پاکستان بر اساس آنچه برای ارائه به کمیسیون نظارت بر انتخابات مدعی شده‌اند به صورت زیر است.

آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق و نائب رئیس حزب مردم پاکستان در رائه مدارک به کمیسیون نظارت بر انتخابات  مدعی شد «دیپلم» دارد، اما رشته تحصیلی خود را مشخص نکرد. وی در ادامه خود را یک کشاورز و زمین‌دار موفق و تاجری با تجربه معرفی کرده است.

بلاول بوتو زرداری فرزند آصف علی زرداری و رئیس حزب مردم  در ارائه مدارک تحصیلی خود اعلام کرد در سال 2010 میلادی موفق به اخذ مدرک فوق‌لیسانس در رشته سیاست از دانشگاه آکسفورد انگلیس شد.

شهباز شریف سروزیر سابق ایالت پنجاب رهبر حزب مسلم لیگ و برادر نواز شریف نخست وزیر برکنار شده پاکستان مدعی شد مدرک کارشناسی دارد و علاوه بر اینکه تاجری موفق است،در امور سیاسی نیز فعالیت می‌کند

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف در ارائه مدارک به کمیسیون انتخابات اعلام کرد دارای مدرک کاردانی و شغل اصلی وی فعال اجتماعی می‌باشد.

مریم نواز دختر نواز شریف اعلام کرد دارای مدرک فوق لیسانس در رشته زبان انگلیسی است و شغلی ندارد اما تلاش می‌کند در امور سیاسی فعال شود.

پرویز مشرف رئیس جمهور و حاکم نظامی سابق پاکستان اعلام کرد فوق لیسانس دارد و شغل وی کسب درآمد از طریق سخنرانی در دانشگاه‌های مختلف می‌باشد.

مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام که دارای مدرک تحصیلی دیپلم است، اعلام کرد از طریق تدریس در درس دینی کسب درآمد می‌کند.

سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی دارای مدرک فوق لیسانس است.

در پاکستان بسیاری از سیاستمداران مانند آصف علی زرداری بدون داشتن مدرک تحصیلی بالا فقط بر پایه ثروت و نفوذ منطقه‌ای موفق به کسب قدرت سیاسی شده و حتی به مقام رئیس جمهور نائل شده‌اند.

بسیاری از افراد با استعداد و مدرک تحصیلی بالا حتی نتوانسته‌اند در مراحل ابتدایی فعالیت سیاسی خود موفق شوند.

بیشتر سیاستمداران پاکستانی که پست‌های مهمی در اختیار دارند برای حفظ قدرت خود مدارک تحصیلی جعلی و یا افتخاری ارائه می‌کنند.

در گذشته دادگاه پاکستان نسبت مدارک تحصیلی جعلی سیاستمداران واکنش نشان داد اما این پرونده بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد.

در پاکستان نفوذ منطقه‌ای، ثروت، نفوذ خانواده‌ای و ارتباط با گروه‌های مافیایی همچنین قدرتمند سبب موفقیت برای کسب پست سیاسی مهم می‌شود و کسی که یک بار موفق شود برای کسب دوباره قدرت سیاسی برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول